با هدف تامین زیرساخت سند توسعه و تحول روستایی، ۳۵۵ ایستگاه مخابراتی در سراسر استان کرمان نصب و ۲۷۰ ایستگاه به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شود. 

در جلسه تبیین طرح توانمندی و کارآفرینی مردم پایه روستا‌ها با عنوان «تکام» با حضور مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمان و مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اعلام شد:  ۳۵۵ ایستگاه مخابراتی در سراسر استان کرمان  نصب و مشکل  مکالمه و اینترنت روستاییان برطرف می‌شوند. 

با ارتقای ۲۷۰ ایستگاه، زمینه بهره‌مندی بهتر روستاییان  از ظرفیت مکالمه و اینترنت اپراتور‌های موجود در کشور فراهم می‌شود. 

محمدجواد عبدالکریمی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمان گفت: برای اجرای هر چه بهتر سند تحول روستا تحت عنوان  «تکام» برای مواردی نظیر دوراپزشکی ( دوراپزشکی به کارگیری فناوری الکترونیک و دیجیتال به منظور اعمال مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی از بیمارانی است که در نقاط دور از مرکز بهداشتی درمانی به سر می‌برند.)، آموزش از راه دور و موارد دیگر به اینترنت نیاز است که مقدمه آن ایجاد زیرساخت‌هایی نظیر ایستگاه‌های مخابراتی در سراسر استان است. 

 حسین ساجدی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان هم در این نشست گفت: این اقدام همچنین با هدف تامین زیرساخت سند توسعه و تحول روستایی انجام می‌شود و اعتبار‌ی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به ازای هر سایت جدید ۷ میلیارد تومان و برای هر سایت ارتقا ۳ میلیارد تومان برای انجام این مهم تخصیص یافته است. 

در این جلسه همچنین در خصوص روستای هوشمند و اشتغال در فضای مجازی و سایر موارد مورد استفاده روستاییان بحث و تبادل نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار